Søg i denne blog

søndag den 15. april 2012

Fiskefrikadeller med ærtepuré

Nogen gange kan det være svært at finde på aftensmad, specielt de dage hvor jeg er alene med Gilbert. I den kommende uge er kæresten kun hjemme til aftensmad 2 gange, han har nemlig en arbejdsuge på 45 timer, desværre. I går lavede jeg så nogle fiskefrikadeller med ærtepuré og det bedste af det hele er, at der nu ligger hjemmelavede fiskefrikadeller i fryseren, som kan bruges en anden aften hvor kæresten heller ikke er hjemme :)


Det er ikke så ofte vi får pasta, højst 2 gange om måneden, så af ren og skær dovenskab kogte jeg igår nogle fuldkorns pastaskruer og så har jeg endda en meget glad dreng :)

Jeg har ikke brugt en opskrift til denne ærtepuré, jeg kogte bare nogle ærter i noget vand så de var helt dækkede. Efter de havde kogt i nogle minutter hældte jeg en del af vandet fra og tilføjede noget hønsebouillon, citronsaft, salt og et lille fed hvidløg. Tilsidst tilføjede jeg noget creme fraiche 9% for at give det en lidt blødere smag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar